Orice persoană care dorește să cumpere un produs sau un serviciu trece prin 3 etape specifice. În fiecare etapă se caută ceva diferit. Dacă sunteți suficient de atent și oferiți clienților dumneavoastră ceea ce asteaptă, vă veți maximiza vânzările.
Etapa 1: CĂUTAREA
Căutarea de soluții și ofertanți
În această etapă clienții potențiali doresc să știe ce soluții există și cine le oferă.
Ei iși întreabă prietenii și vecinii, se uita la reclame, se duc în magazine, caută pe internet.
Dacă oferiți gratuit informații despre produsele și serviciile dumneavoastră sau, mai bine, dacă furnizați mici “secrete” sau rapoarte gratuite privind problemele clienților, îi veți atrage ca un magnet. Din momentul în care aveți numele și adresa lor, îi puteti contacta în mod repetat. Deasemenea, oferind mai multe informații decât concurența dumneavoastră, veți fi prima firmă ce le va veni în minte când vor decide de la cine să cumpere.
Etapa 2: SELECTAREA
Selectarea soluțiilor și a ofertanților
După ce primesc informațiile de care au nevoie, cumpărătorii sunt gata să selecteze cea mai bună soluție și cel mai bun ofertant.
Dacă le-ați oferit suficiente informații și ați mentinut contactul cu ei în aceasta perioadă, aveți o șansă foarte bună să fiți selectat.
În acest moment, clientul potențial se teme să nu ia o decizie gresită. Dacă puteți face ceva să le atenuați grijile, va conta în decizia de cumpărare. Oferirea unei mostre gratuite, a unei probe gratuite, a unei consultații gratuite sau a unui discount special pentru o primă cumpărare vă va ajuta să ii “agătați” mai ușor.
Etapa 3: CONFIRMAREA
Confirmarea soluțiilor și a ofertanților
Respectati-vă promisiunile, mentineți un contact permanent cu clientul dumneavoastră, faceți-l să se simtă important, convingeți-l că a luat decizia corectă. Scopul este să îl transformați în client loial și constant.
Contactați-ne dacă vreți să vă externalizați serviciile de marketing și/sau publicitate. Vă veți optimiza costurile și veți primi mult mai mult decât de la un simplu angajat de marketing!