Obiectivul principal al promovării (creșterii) vânzărilor este previzionarea și modificarea comportamentului de cumpărare al consumatorului. Pentru aceasta, planificăm și supervizăm un program în care luăm în considerare, printre altele:
Atitudinile și comportamentele de cumpărare ale consumatorului
Trebuie determinat cine sunt consumatorii țintă din punct de vedere demografic și psihologic – caracteristici personale, grupe de vârstă, locație, religie, venit, etc. Trebuie stabilit ce anume îi atrage la produsul în discuție și cum iau decizia de cumparare.
Strategia de marcă
Trebuie avută în vedere oferta proprie comparativ cu celelalte produse concurente. Cu ce va ajuta promovarea? Care este perioada de timp ce se va scurge înainte de a se obține rezultate?
Strategia competitivă
Se evaluează performanțele obținute în trecut, ale firmei și ale concurenței, pentru a se determina acele activități, perioade de timp și niveluri de cheltuieli care au produs cele mai bune rezultate.
Strategia de reclamă
Cum vă promovați în prezent produsele? Care variantă de media vă aduce cele mai bune rezultate?
Mediul comercial
Care este atitudinea distribuitorilor față de produsul dumneavoastră? Dar față de cele ale concurenților?
Factori externi
Ce resurse sunt disponibile și ce factori imprevizibili ar putea influența disponibilitatea produsului și prețul acestuia (de exemplu: vremea, materia primă, cursul valutar).
Tactici promoționale
Cele 3 elemente de bază ale promovării vânzărilor sunt:
- Oferta
- Mijlocul sau mixul de media pentru transmiterea ofertei către piața țintă
- Mesajul creativ care va atrage audiența.
În prezent, există multe tehnici promoționale, iar pentru selectarea celei potrivite ținem cont de compatibilitatea cu obiectivele mărcii și cu parametrii de buget. Tacticile promoționale recomandate de noi includ:
Tactici destinate consumatorilor
- Cupoanele
- Tombolele
- Mostrele
- Ofertele prin poștă
- Promoțiile combinate
Tactici destinate firmelor
- Rabaturile comerciale
- Concursurile pentru distribuitori
- Rambursarea unei cote din cheltuielile cu reclama
- Avantajele acordate dealer-ilor
Contactaţi-ne acum şi vom vedea împreună care este/sunt metodele cele mai potrivite pentru creşterea vânzărilor dumneavoastră!